fbpx

România cifre cheie

In 2022 Romania a fost a IV-lea producator de grau si al doilea de floarea soarelui. A avut a treia productie de porumb si a VIII-a de cartofi. Romania a inregistrat a IV-a productie de rapita si al IV-lea producator de soia.

Cifra de afaceri a companiilor agricole a înregistrat a doua cea mai mare creștere nominală anuală din ultimii 10 ani, de peste 8 miliarde de lei, ajungând la maximul istoric de 68 miliarde de lei în 2022, fiind cu 48% peste cea din 2018.

Sectorul F&B din România servește ca un indicator puternic de creștere economică, chiar și după dificultățile suferite de sector în ultimii trei ani. Țara noastră oferă cadrul potrivit pentru investiții pe o piață dinamică, cu un apetit ridicat pentru importurile de alimente și băuturi, pe tot parcursul anului.

România deține a doua poziție în Europa atât în ​​ceea ce privește creșterea, cât și potențialul de creștere al consumului din sectorul Food & Beverage (F&B). Aceasta include restaurante, unități de fast-food, cafenele, case de ceai și saloane de înghețată, conform unui studiu realizat de Cushman & Wakefield.

Datele de Institutul Naţional de Statistică arată că în 2022 totalul importatorilor a fost de 126 de miliarde de euro, iar exporturile – peste 90 de miliarde de eur

Gospodăriile din România au fost în 2022 pe primul loc în Uniunea Europeană după ponderea ocupată de cheltuielile pentru alimente şi băuturi non-alcoolice în totalul cheltuielilor de consum, conform datelor publicate joi de Eurostat. În timp ce în UE media este de aproape 15%, gospodăriile din România au alocat anul trecut 25% din cheltuielile totale de consum pentru alimente şi băuturi non-alcoolice. În 2022, cheltuielile pe segmentul „restaurante şi hoteluri” au crescut ca volum cu 33,8%, pentru „recreere şi cultură” cu 14,7%, pentru „îmbrăcăminte şi încălţăminte” cu 11,5%, şi pentru transport cu 4,7%.

În România existau aproape 76 de mii de restaurante în mai 2023. Bucureștiul avea de departe cel mai mare număr de restaurante, reprezentând aproximativ 11% din totalul restaurantelor din țară. Acesta era urmat de Cluj și Constanța cu 4.700 și, respectiv, 3.197 de restaurante.

Rezultatul net (profitul net minus pierderea netă) al distribuitorilor de bunuri de larg consum din retail și HORECA a crescut cu 48% față de 2021 și cu 137% față de 2018, până la nivelul record de 867 milioane de lei în 2022.

Despre evoluția profitabilității în HoReCa în anul 2024 se poate spune că, 39.8% dintre lideri anticipează că industria ospitalității își va păstra marjele curente. 30.4% se așteaptă la o creștere ușoară a profitabilității. 15.2% dintre respondenți afirmă că investițiile în marketing și publicitate reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024.

Recent Posts

    Recent Comments

    Niciun comentariu de arătat.
    Latest Posts
    Ads
    Categories
    • Nicio categorie